måndag, oktober 19

Bad bad girl

Dålig på att uppdatera. Och för er som inte redan tröttnat på att jag inte göra det. Så tänkte jag berätta om vad jag tänkte göra idag. I veckan.

Nu sitter jag på jobbet. Med ett Carlsberg-glas med vatten (chansar på att någon stjärna från kontoret stulit det från O-baren?). Anaïs och Johan är även här. Det är för mörkt ute. Kallt. Slutar klockan 3. På lunchen ska jag göra lite frilans och ringa ett tryckeri och specifikt be om att inte få prata med Benny (Or god knows his name) - Iallafall en utav de mest arroganta människorna jag pratat med.

När jag kommer hem ska jag fort kolla klart på Coraline. Ta filmerna och lämna tillbaka dem på Casablanca. Hem. Städa ihop lägenheten. Dra igenom en lång skönhetsprocedur. Borsta igenom mitt skatbo ingår.

Sen - absolut senast klockan 9 så ligger jag och sover. Jag är trött. Börjar känna den där känslan jag hade när jag gjorde Peace & Loves bilaga. Gick upp klockan 5. Och jobbade till klockan 22 på kvällen när jag gick och la mig igen. Höll på så ett tag. Till slut så vet man knappt vad man heter och enkla grejer blir ett stort projekt som börjas och avslutas med gråt. Slut som person och människa + allmän utmattning. Värt det? Ja. Jobbet blir bra. Kunden blir nöjd. Jag får mer jobb. Linn blir nöjd. Men trött.

Men snart är det där frilansjobbet klart och jag kan berätta för er vad det är. Topp 3 över stolta erövringar. Om man kan kalla det så.

Imorgon börjar jag lika tidigt igen. Tar tåget direkt efter jobbet för att åka till Leksand och se Leksand knäcka Mora i hockey. Hem torsdag. Jobba fredag. Sen ska jag nog ta tag i Hasseludden i helgen som jag fick av min far när jag fyllde 20. Ladda på batterierna. Börja andas.

Sen ta tag i nästa frilans som involverar en god vän. Det blir spännande. Lika spännande som hans projekt. Förresten. Det ska vara klart i veckan. Oops.

Sen blir det att ta tag i ett privat fotoprojekt. Ivrig. Ivrig. Det kommer bli fett.

Inga kommentarer: