fredag, maj 29

Status Berlin

Varit vaken i över 31 timmar nu. De andra ligger och sover. Sitter och försöker få lite jobb gjort medan han vi hyr rum av målar graffiti på väggen bakom mig. Hans två polare sitter och kedjeröker, dricker ton med kaffe och snackar på oförståelig tyska. Katthåret lirkar sig in i mina spandextights.

Vi bor i en stor lagerbyggnad med installationer i varje rum. Kunde inte hamna på ett bättre ställe. Väggen är öppen i ett 3x2,5 m stort fönster, solen börjar försvinna bakom husen. Raffidane Zucker står i en påse på bordet framför mig bredvid grillen som har en halv dm lagrat fett i sig. Den ena tysken sitter och fnissar åt vad han läser i en tidning som heter Tanic? Mina knän värker men skorna som kommer från Nilson sitter bekvämt. Känner att jag behövde detta miljöombyte. Njuter i fulla drag.

Puss

1 kommentar:

Anonym sa...

Är du i Berlin nu din satans fuskis?! De har dödens många bra veganrestauranger/caféer och falafelställen. Jag kom inte in på serieskolan, kukenbuken.