söndag, juni 7

Jag röstar inte

Alla uppmanar en till att gå och rösta. Typ "Om man inte går och röstar så har man ingen rätt till att klaga om något sen, för du hade chansen att påverka det". Men om man KNAPPT vet vad det röstas om? Något EU-val, representanter i parlamentet. Öh? Har jag rätt?

Hur som helst. Det vore lika dumdristigt av mig att gå dit, ställa mig och kryssa i nått namn och göra klart allt bara för att ha "Röstat". Men jag vet ju inte vad personerna står för. Jag har inte sprungit runt på valkampanjerna. Och jag har inte haft tid att läsa på vad de vill med världen heller.

Så nej, jag röstar INTE.

1 kommentar:

Jon sa...

Jag håller med "alla", men för den skull behöver man ju inte rösta på något parti/någon person. En blank röst är ett ställningstagande så gott som något!