torsdag, juni 11

Varför jag tror att något/någon vill mig något ont

1. Jag skelar med ögonen. För att göra något åt detta så bär jag linser med en lätt styrka. Mina linser börjar gå över tiden så jag spar dem sista nätterna. Jag sitter på bussen påväg till inspelningen av Miss Lis nya video Dancing the whole way home som jag ska medverka i. Sparat linserna till just detta ändamål. Sätter i dem. Upptäcker att ena linsen har gått av på hälften.

2. Jag är ledig. Första dagen på ett tag då jag inte känner ett tvång att åka in till jobbet och göra diverse saker. Jag passar på att tvätta. Stoppar in mina kläder i tvättmaskinerna. Jag har två stycken. Den tredje var tydligen trasig. När jag kommer tillbaka så kan jag inte få upp den ena. Den har fastnat. Den är trasig. Reparationen kommer och får ut mina kläder. De har tydligt inte gått igenom centrifugen. Jag står och klämmer ut kläderna i vasken. Går igenom torktummlaren som inte gör vad den ska. Det hänger kläder över HELA lägenheten.

3. Jag kliver upp. Sovit ganska bra förutom att jag blir väckt av byggarbetarna (som för en tid sen förstörde min garderob och mina kläder.) De borrar så att hela byggnaden skakar. Klockan 07.00 på morgonen!? Kliver upp. Kollar sajten. Ser bra ut. 3 nya inlägg från våra bloggare. Mina vänner verkar ha kommit hem från utlandet säkert. Sätter på min laptop. Öppnar Firefox. Vänta, ska byta låt på den stationära. Rolling Sones bjuds det på. Vänder blicken tillbaka till laptopen. Den har hakat upp sig. Vad drygt. Tvångsavslutar. Den har kraschat. Dagen innan sommarens (för mig) första festival.

2 kommentarer:

Linnea sa...

Herregud vilket fuck! :( Och det är skitbra att tillåta sig själv att tycka att allt fan är ute efter en ibland. Det ÄR fan så, men snart vänder det allt. Man tror inte det, men det ordnar sig. <3

Linn Stålberg sa...

Sötnos