söndag, november 15

Fredag
Jag fick Anaïs att lämna Gärdet för att ta en Strawberry Daiquiri på Collage. En stor fördel att ha bror i dörren då man glider förbi klackar och korta kjolar i kön när man själv bär utsvänga byxor och dagens löpsedlar under ögonen. Anaïs vek en servettnäckros och som svar på det så vek den gifta mannen i kostym en kuk. En till Daiquiri på det tack.

Lördag
Anaïs. Vi måste gå upp nu. Klockan är två. Fredagen avslutades i mitt kök. Storkok med stuvad spenat, spenatblad, halloumi, broccoli, tomater, ost och massor med aromat. Till frukost/lunch/middag blev det en pizza som vi levde på resten av dagen. Dagen spenderades för övrigt i Nacka på Quality Hotel med ett lag av rugbyspelare. Som bambi stapplade jag hem från tunnelbanan klockan fyra på natten och höll på att bryta benen då jag snubblade kors och tvärs över gatan för att jag inte orkade lyfta benen.

Söndag
Middag med bio. Disneys En julsaga 3D. Hade nog för höga förväntningar för lite besviken lämnade jag salongen med en snudd på orörd julmust.

När börjar det säljas julgranar förresten? Det är dags nu känner jag!

Inga kommentarer: