fredag, augusti 8

Með suð í eyrum við spilum endalaust


"Fantasi är viktigare än kunskap"
Albert Einstein

Jag tänkte börja med att basera alla inlägg på citaten jag alltid inleder bloggen med. Denna gång har min blogg äran att startas upp med mitt absoluta favorit citat av Albert Einstein. Fantasi. Det ord och sätt som alltid hällt soppa i min tank i alla år. Men som har lika mycket dräpt mig som fått mig på fötter. Därmed är det svårt att finna en trygghet. En trygghet som aldrig försvinner. Kanske därför så oerhört många är kristna. För det är en trygghet. En bok fylld med text som berättar hur man ska leva och inte. Jag har min egna bibel i huvudet. Inte punkt på prick i en bok men den finns där någonstans. Inte fullt så säker och betryggad som en bibel är för en kristen. Men jag jobbar på det. Och kommer nog antagligen få göra det resten utav mitt liv också. Men jag är inte bitter över det. Göte har tänt brasan, sitter och kollar på OS och jag sitter här, skriver ett inlägg efter att jag tränat och ätit.

Tips!
Sigur Rós - Með suð í eyrum við spilum endalaust

Ha en trevlig dag.
Kärlek

Inga kommentarer: