söndag, augusti 10

Söndag.

För att vara oersättlig, måste man alltid våga vara annorlunda
Coco Chanel

Jag tänkte inleda detta blogginlägg med ett citat från ingen mindre än Coco Chanel. Alla har nog vid det här laget lagt märke till att det är inne att vara annorlunda. Om man sticker ut så mycket som möjligt så anses man vara cool och ha sin alldeles egna stil. Men som när som det blev modernt så föll halva befolkningen likt dominobrickor för trenden. Är man inte lika lättpåverkad som följer den trenden som att köpa den nya ryggurringade tröjan i randigt som alla har? Eller bara för att det är inne att ha rött till hösten så springer alla och köper en jacka från Byxshopen (som man egentligen inte har råd med) bara för att bli bekräftad. Föll man inte lika lätt på order då? Det är väll en större miss att våga anta sitt "rätta" jag när det väl blir lagligt? Och alla dessa människor som sitter och skriver och skriver och stör sig och stör sig på dessa tjejer som gärna springer på Gina Tricot och köper den där randiga tröjan bara för att alla andra har den. Men hur vet man säkert att de inte köper den bara för att de känner att den tröjan, den passar just dem. Det vet man lika lite som de som föll för trenden att vara annorlunda när den kom på tal. Folk har för mycket problem med att störa sig på hur andra lever sina liv än att leva sitt eget. Snacka om att låta som ett Halleluhja priest när jag sitter här i Rälta och inte lever mitt eget liv heller. Jag har för stora problem med att vilja börja leva det perfekt. Så jag väntar, och väntar, och väntar...

"Stil är att veta vem du är, vad du vill säga, och ge fan i vad folk tycker"
Gore Vidal

Och jag tycker som Vidal, människor får ha sina egna åsikter, man ska ge fan i vad andra tycker om dem. Men när skon väl klämmer så ska man likaså stå för vad man sagt.

Artist med Album
Kings Of Leon - Because Of The Times
Hot Hot Heat - Happiness Ltd.
The Delgados - Domestiques
Seabear - The Ghost That Carried Us Away
The Whitest Boy Alive - Dreams

För övrigt så har ItunesScenen detta att bjuda på ikväll.

1 kommentar:

Unknown sa...

Det är för att mänskligheten har lättare att uttrycka missnöje och hat än sympati och glädje. Vilket är fantastiskt synd har jag kommit fram till. Vi borde vara lite mer som hippies. Sett dokumentärfilmen om Woodstock förresten? Den är cool.

/ Linnea