onsdag, augusti 6

Jesten piani Bartsa

Det finns personer i min stora familj som besitter bra respektive dåliga kunskaper inom engelska. Min pappa och min farmor är 2 som definitivt inte tillhör bra mappen. De som känner mig har förmodligen hört berättelsen om min och pappas resa till London för att fira jul. Men i måndags fick jag höra en liten historia om min farmor och hennes resa utomlands tillsammans med min faster, som jag tycker slår London resan med hästlängder. Farmor hade packat i en burk med Lingonsylt i sin resväska som skulle ligga med allt övrigt bagage i flygplanet. Farmor som var orolig över att Lingonsylten skulle expandera av trycket och gå sönder ville göra sig säker på sin sak och skulle försöka prata med flygvärdinnorna om saken. Nu när jag likaså besitter ett lika dåligt minne som min farmors Engelska minns jag inte hela historien men den slutade ungefär med att farmor säger följande:
- Lingonberry, Boom! Exlosion!!!
Ni kan ju tänka er vad flygvärdinnorna trodde att farmor sade. Hysteri bröt ut men allt lugnade sig senare med hjälp av några lite mer väl talande svenskar.

Helgen var helt fantastisk. Hoppas bara jag kan behålla de kontakter jag skapade.
Jag vill inte vara modig. Jag vill vara lycklig.

Inga kommentarer: