tisdag, juli 29

Guaranteed

Ju mer jag sitter här i Rälta och kollar på Sex and the city och äter Finn Crisp med ost och gurka så får det mig att ännu mer vilja åka här ifrån. Starta ett liv. Börja leva. Jag citerade en tanke förut för länge sen att hela livet väntar man på att man ska ta studenten för att börja leva, men man lever ju under tiden. Det är så svårt att leva som man lär, men det kanske är dags att börja? Livet är faktiskt kortare än vad man tror och en dag kan det vara över. På alla håll och kanter. Man måste börja leva och inte ta så lätt på allt som händer runt omkring. Känns som en enorm dubbelmoral genom att sitta här och skriva något sådant när jag är en hejjare på att ta lätt på saker och förstora upp myggbett. Men man lär väll slå klackarna i taket snart och som min syster säger "Man kanske ska sträcka på sig sa han som precis blivit hängd".

Inga kommentarer: