söndag, juli 20

Naked as we came

"How on earth can we live together"
Unknown

Eyes wide open. Wide open. Jag är så nervös för det besked som väntas komma inom ca 2 veckor. 2 veckor - 14 dagar - 336 timmar - 20 160 minuter utav outhärdlig nervositet. Trots att jag är mer nervös än någonsin, eller kanske inte, så låter jag bli mina naglar. Har inte sett dem så här långa på väldigt länge. Något att vara stolt över kanske, eller kanske inte när jag kikar närmare på de blödande nagelbanden. Fan. Jag var till läkaren för några veckor sedan. Bad om en remiss till en operation. En operation som kommer ta bort min skelning. Jag skelar ganska väl när jag är full, när jag är trött eller liknande tillstånd. Men igår så kom en vän till min bror fram till mig och sade "Linn, jag måste prata med dig om en viktig sak, som kommer bli ett stort misstag i ditt liv, du kan inte operera bortdin skelning, det är du, det är en del utav din personlighet, det är Linn". Och det var inte första gången jag hörde det. En utav mina nära vänner sade likadant. Så då var frågan, ska jag eller ska jag inte operera mig. Jag vill göra det för att jag känner att jag alltid, hela mitt glasögonfria liv, har gått och gömt mig bakom min lugg som jag alltid har bevarat alldeles för lång bara för att kunna gömma mig. Den som finner ett kort där jag ser rakt in i kameran borde få medalj, för det finns inget. Jag har med all min makt försökt att dölja min skelning då jag till stor del skäms över den. Men vad gör man när det kommer människor till mig och säger så. Fruktansvärt sött tycker jag. Men mamma sade sen att jag borde göra som jag känner, jag kommer ju antagligen inte förändras som person. Men det är ju alltid småsaker som sätter sin personliga prägel på personer. Som den där tjejen i Top Model som ville spara sin enorma glugg mellan tänderna för att det var Hon. Jag är förvirrad. Och måste nog tänka en hel del.

Min bror var här i helgen för att delta i det årliga Ullvi cup. Fan. Vilket enormt underbart gäng. Alla är så sjukt skönt skruvade i huvudet. För er som har min Facebook, kika på bilderna där, och för er som inte har min Facebook - Skaffa den. Det är värt det ;)

Take care

Inga kommentarer: