fredag, november 21

Könsord av kex

Det är stunder som dessa som man önskar att man hade någon som satt här hemma i lägenheten och jäste i soffan efter att ha haft en skön hemmakväll med killarna. Disk står full hela köksbänken. Han säger "älskling, ska jag koka lite vatten så du får i dig något innan du går och lägger dig, mos som du gillar?". Jag åker hem till mina föräldrar imorgon men vi ses om två dagar igen. Fryser du? Ska vi ta en lång dusch ihop?

Ja, Linnea, den här bloggen blir som en stor chat med dig. Eftersom du är den enda trogna läsaren jag märker av :) När sätter du ihop en kokbok till mig men alla dina goda recept och skickar på posten? Hur mår tanterna i din trappuppgång? Skrivit nå mer könsord på sista tiden med bokstavskex på hemköp?

Moset är gott. Och jag bloggade om Idol idag. Check it out?

1 kommentar:

Anonym sa...

Ååh, vad söt du är!

Inga könsord i kex än, men nu är det lite snö så det kan ju vara nåt man kan skriva i. Tanterna är helt galna, speciellt Fisktanten med hennes nya självmordsbenägna hundjävel. Det är en valp hon köpte två dagar efter hennes gamla hund dog i våras. Den kan ingenting. Den lyder inte för fem öre, inte då och inte nu. Allt man hör är hennes gamlingröst som ropar "Pelle..... KOM!" medan Pelle skuttar iväg till grannen och kukar omkring och pissar. Han sprang till och med in i vår lägenhet en gång när vi öppnade dörren. Han bara smet in. Jävla kärring till att inte hålla reda på den. Det är ju taskigt mot hunden om inte annat.


Anledningen till att jag säger att hunden är självmordsbenägen är att en gång när Fisktanten öppnade dörren från sin lägenhet, och jag var på väg ut genom trappuppgångsdörren så sprang Pellejävel förbi mig och ut. Där stod vaktmästaren och sågade ner det stora trädet på kortsidan av huset. Med motorsåg. Pelle sniffade sig glatt fram och var inte många centimeter från sågen. Vaktmästaren hörde ju inget, han hade både öronskydd och en stor motorsåg igång. Medan detta hände hann Fisktanten förmodligen inte ens knyta skorna.

Kokbok vore coolt, men alla recepten kommer vi ju inte på själva, så det kan bli rättsligt det där. ;) :D