söndag, december 13

Kan jag komma undan med att skalla ett barn på jobbet?

Ringde till vårdguiden i morse. Överraskad att bruden hörde vad jag sa för det gjorde jag knappt själv.

Jag: Eeehööjaa, haaah ooont i hahsen.

Hur som. Gjorde en skön tabbe efter jobbet. 1 minut kvar till tuben kommer. Fan. Jag måste ju hem snabbt och vila upp mig. Jag springer. Bra gjort idiot. Springer och kommer ner halvdöd och tror ni inte jag missar tuben ändå. 100 poäng till du-är-en-idiot-samlingen.

Sitter här med massa te. Funderar på min ekonomi nästa månad. Samt att jag har hört (eller?) att kroppen brukar vara bra på att varna när man behöver något. Känner starkt att jag behöver choklad. Lika bra att lyda den.

Imorse blev jag, utanför min dörr, bjuden på en pepparkaka av mina transexuella småbarnsgrannar. Kan man kalla det. Småpojkarna var stjärngossar med luciakronor. Gulligt. Och på tal om barn.

Hade en grupp på fem personer idag. Barnfamilj. Pappan och lillkillen stack snabbt för han höll på att gråta sönder stället. Jag lämnades med mamma och två små flickor. En busig jävel. Men söt som stryk.

Inga kommentarer: