lördag, december 5

Kvällen började ju bra. Lagom glad på ett gäng öl när jag lämnade kransen. Blev bjuden på shots det första som hände efter att jag tjatat mig förbi 23-årsgränsen på O-baren.

"Jag går och beställer vatten"

Efter 30 min utan resultat - inget vatten - gav jag upp. Men då hade alla försvunnit förutom Nyheter24:s säljares flickvän.

"Ska du gå?"

Mmm. Trött. Orkade inte leta upp folket. Kom hem ganska tidigt. Vaknade ganska tidigt. Vaknade som vanligt till tonerna av barnen vars föräldrar tydligen har förhoppningar om någon karriär inom opera. Att ställa en unge i en trappuppgång och låta den obegränsat skrika är som att på något sätt droga ner en arabisk väckarklocka.

Funderar på att skriva en sån där lapp och sätta på anslagstavlan.



Eller typ den här.

Inga kommentarer: