onsdag, december 9

Modell för en dag - konstig kock för alltid.

Kund: Vad är klockan?
Jag: Ehm, klockan är 18.00!
Lotta: Linn!? Klockan är 20.40.

Dra på fan. Lotta skulle ta hissen till samma våning som vi var på och jag var kvar på 6-snåret. Stressig dag. Min absolut första. Men det var kul! Känner dock att jag får lov att beställa en tid hos Lena när jag kört igenom 3-4 dagar på raken. Oturligt nog är hon nybliven mamma. Någon som är bra på att knäcka ryggar och massera? Anyone? Jag kan bjuda på lite julkänsla och glögg.

På tal om något annat. Kocken i mig finner sjukt konstiga recept då och då när jag väl ställer mig och lagar mat. Eftersom jag trodde klockan var mindre än vad hon var så missade jag alla affärer och fick dra ihop något från kylskåpet. Jag skulle då inte bjuda kungen på det om man säger så.

Anaïs! Vart har du tagit vägen? Funkar din telefon nu?

1 kommentar:

Jens sa...

Är faktiskt grym massör men tar det när vi syns då :P