måndag, december 14

Yoghurt till frukost och glass till middag. Börjar redan längta efter en hårdsmällt middag med friterade och ugnsmarinerade saker. Bara gilla läget. Kåvepenin till julafton. Smärtstillande och Strepsils på det.

När jag sitter här i skrivandes stund så åker det förbi en bil med dunkande dansbandsmusik. Alltså. Det är inte första gången det händer heller. Vad har jag för granne egentligen?

Hursom. Fick min ask Kåvepenin (penicillin) och hoppades på underverk. Men grejen är den att jag käkar lite andra piller och skit därbland Glucosine som jag nu inte klarar av att ta för att tabletterna är för stora för att kunna sväljas med min hals. Tror ni inte nu att asken med Kåvepenin innehåller piller i exakt samma storlek, färg och form som Glucosine-tabletterna? Iallafall, glad att jag fått det så jag kan bli frisk. Nu, nu, nu!

Inga kommentarer: