torsdag, september 17

Mitt jobb. Består av en ganska komiskt massa journalister, konstnärer, idioter, drömmare, gentlemän, allt. Mina två chefer stod nere och rökte när jag kom till jobbet nyss. Chefsredaktören och sportchefen. Tänkte, jag tar tillfället i akt och tar en cigg med dem. Antar att det inte är en big surprise längre att jag röker. Gräver i väskan efter mitt paket och tar fram, till min förfäran, ett paket tamponger. Ganska komiskt tycker jag. Slänger fort ned den i väskan igen. 

När vi går upp i trappuppgången så gräver jag efter mina nycklar och tänker tillbaka på tampongincidenten så börjar jag garva men lyckas kväva den, hostar till lite. Låser upp dörren och där står vi. Det tar ca 30 sekunder innan killarna fattar att de ska gå in eftersom jag står och håller i dörren. Gentlemän. Absolut. 

Inga kommentarer: