tisdag, september 15

Plus och minus

Klockan är 01.11. Några avsnitt SATC och några scones fetare och jag är fortfarande inte trött. Jag är jag. I kväll. Igår. I veckan. Helt värdelös på att sköta om rosor. Bra på att duscha. Värdelös på att vänta. Bra på att göra scones. Sämst på att... 

När man sitter och ska försöka tänka för och nackdelar med vem och vad man är så tänker man alltid "Jag är ju inte bra på något" men när man verkligen försöker så kan man varken komma på nackdelar eller fördelar. Man är tom. Det är inte för och nackdelar som berättar vilken person man egentligen är. Det är bara bitar som formar en. För vem säger att det är dåligt att inte kunna sköta om rosor? Alla nackdelar man rabblar upp kan för vissa andra vara en fördel. Istället för att berätta för en person ens för och nackdelar så ser jag hellre att personen hittar dem själv. Om det inte nu gäller en arbetsansökan för då krävs det en satans fördomsfull person till att sköta intagningarna. 

Varför tog jag upp det? Ärligt talat inte en aning... Kanske rosorna på bordet var en påminnelse... Eller så försöker jag att övertyga mig själv om att det är fan i mig svårt att ta hand om rosor... Nej, jag är inte full. 

Inga kommentarer: