torsdag, februari 5

Jag betalar allt

Gårdagen. Som jag trodde skulle bli värdelös löste ut sig till en ganska bra dag endå. Men en sak som hände. Som är så fruktansvärt lustig. Jag och pappa satte oss på en bar här i kransen och började förfesta. När vi kände oss färdiga för att gå hem så gick vi förbi en annan bar på vägen, pappa såg att det var fotboll på en storbildsduk och ville gå in. Vi kommer in, en man i baren hälsar på oss för att vara trevlig. Pappa och den här mannen börjar prata, länge, länge. Vi får veta att killen är musiker. Han är gitarrlärare här i Stockholm på en skola. Har bara varit i Sverige i tre år men behärskar språket väldigt bra. Han får veta sen att jag är fotograf och blir genast intresserad att snacka jobb. Vi pratar och disskuterar pris då han ska släppa en skiva och vill ha bra bildmaterial, jag erbjuder även att layouta skivan. Plötsligt brister han:

Observera att han är "nykter" småbarnspappa som var där för fotbollsmatchen mellan Liverpool och Everton.
Cem: Jag fick en sån bra idé, den bara kom till mig nu.
Jag har en vän i (han nämner någon semesterort i Turkiet som vi pratat om tidigare) som äger ett stort hotell. Han har en hemsida med bilder som han inte alls är nöjd över. Vad säger du om att åka dit, en-två veckor semester i sommar, ta några bilder och så får du all-inclusive? Vi ska skriva nytt avtal nu i Mars, om inte han tycker det låter bra så betalar jag allt. Så tar vi några bilder. Hur låter det??



Öööh. Ja tack?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Herregud. Jag vet inte vad det är som gör det, men du lyckas då med bra fina dealar! Tur eller skills, jag vet inte. :D Lite avundsjuk blir man allt ibland. Förresten, ska söka till Serieskolan i Malmö. Kanske blir nånting av mig en vacker dag också. ;)

Linn Stålberg sa...

Tur tror jag. Har lyckats med de flesta grejerna genom ren tur - rätt plats rätt tidpunkt. Du har alltid varit något speciellt Linnea, men den där serieskolan skulle passa dig så jävla bra alltså!