onsdag, februari 11

Myspace kämpar med att få tillbaka sin awesomeness, men det funkar inte. Kommer aldrig att göra det.

Myspace bör kasta in handduken. Artisternas chans att bli upptäckta genom denna sajt är brända. Bara band med genomgående fula namn som hysteriskt länkar med enorma bilder och uppmaningar om att man verkligen måste lyssna på deras musik för den gör ju världen faktiskt så mycket bättre. Facebook tog över världen.

Jag har tröttnat. Och jag tror musikvärlden tröttnade på hur lätttillgänglig musiken blev, att man bara var ett klick ifrån att hitta morgondagens stjärnor. Det blev inflation inom musiken och vem som helst som varken kunde sjunga, skriva eller leverera kunde bli något.

Snälla! Rätta mig om jag har fel. Jag var en gång i tiden en riktig sucker for myspace.

Inga kommentarer: