torsdag, februari 12

»Lilla gumman, du ser ut som en hora i de där byxorna«

Ensam mamma söker sitter på mitt tåg varje morgon. Insåg det nu idag. Ni vet hon av indiskt ursprung? Vi gick in genom samma dörr och när jag satte mig ned så såg jag hur hon hade stirrat på min häck hela vägen in »Lilla gumman, du ser ut som en hora i de där byxorna« Säger vem då? Hon som är med i ett program på teve där man ska dejta 10 snubbar på samma gång och i slutändan gifta sig med en valfri?

Förstås så sa hon ju inte så men jag kunde se hur gärna hon ville säga det.

Jag kände hur insidan av min mun började svälla. Jag dricker ju sockerlag. I princip. Turkiskt persikothé. Blev lite fel i kalkylen i morse när jag - helt säkert vet att klockan INTE ringde - så jag fick lov att dricka denna turkiska brygd i min nya termosmugg som jag snodde när jag var hemma. Var ju helt inne på att den skulle invigas just denna morgon, och jag gillar inte när planer ställs in, bryts eller ändras.

God morgon!

Inga kommentarer: