måndag, februari 16

Tummelisa

Jag vill bara krypa ihop på skalet likt tummelisa i en liten blomma. Svepas med in i havets djup och leva som en sjöjungfru med diamantprydda fenor och silkesrött hår. Lustigt hur man förväntar sig att saker ska bli och så visar det sig att det blir något helt annat.

Inte för att jag trodde att jag skulle bli Ariel på riktigt och ha Triton som farsa. Nog för att det finns vissa likheter på sistnämnda. Men hur jag hoppades på att jag skulle förlora oskulden full i ett mörkt rum till Laughter med Josh Rouse när jag var 17 men att det istället blev Hide & Seek med Imogen Heap på morgonen i nyktert tillstånd. Hur jag naiv satt på bussen och åt krämfyllda muffins med Annelie »Jag vet att man inte ska säga så, för det slutar alltid illa, men jag tror att jag och Kim kommer hålla ihop för alltid, jag bara känner det på mig« och så sitter jag här i Stockholm. Och ölen »Den dagen då jag dricker en lättöl till lunch så är jag vuxen« jag känner mig inte mer vuxen nu än då. Nu sitter jag här. Dricker en innocent smoothie och lyssnar på Laughter med Josh Rouse.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha du är bara för rolig du<3