onsdag, mars 4

Mitt ljuva bittra liv

Ja, igår var jag ju på vårdcentralen. Min läkare var foxy och om det hade varit någon Amerikansk Hollywood rulle så hade vi rullat runt på britsen. Men så var ju inte fallet. Vi talade om min uppblåsta mage. Sexigt va? Detta var orsakerna till att jag ser gravid ut:
  • Stress (magkatarr)
  • Soyaprotein, korn, bönor, lök
Hans förslag på att lösa mina problem var:
  • Göra något åt mitt jobb
  • Lägga om min kost
Foxy läkare: Du är inte gravid då?
Jag: Hah! Nej gud nej, nej.
Foxy läkare: Säker?? ;)
Jag: Höh, ja tro mig.

Ja. Finanskris så jag kan ju inte göra något åt mitt jobb. Jag är vegetarian. Jag får lov att skippa en STOR del av min kost vilket betyder att jag BOKSTAVLIGT TALAT bara kan äta grönsaker. Jag som inte hade det nog jobbigt med min kost sen innan.

Kan det inte bara komma en rockstjärna och svepa iväg mig, krama mig, laga en middag och säga att allt ska bli bra.

Inga kommentarer: