onsdag, mars 11

Våran nöjesredaktör är så jävla bra.

Det var vajs med min ena lins. Eftersom de var så efter tiden med att skicka dem (hela 8 dagar) så ska jag få ett par nya. Bättre lycka med dem denna gång.

Från nästan vår (+3) till skyfall av snö. Käre värld. Fontana juice är inget hett tips. Mamma ringde och tipsade om ett jobb som hon inte hade någon aning om vad det var. 08.30.

Mamma: Hej! Webbutvecklare, var är det?
Jag: En person som jobbar med att utveckla webbsidor. Design och allt det där.
Mamma: Jaha, det står vi söker dig som är cire och så står det som ett likamedtecken wx och så måste man kunna det.
Jag: Öh
Mamma: Ja...
Jag: Du kan inte med din mail va?
Mamma: Haha! Nej! Vadårå?
Jag: Nej, jag tänkte du kunde maila länken
Mamma: Jaha... nej...

Man vet aldrig. Skulle anmäla mig till A-kassan. Men jag fick inte. De hänvisade mig till Journalistförbundet. 205 kr i månaden. Är det värt?

OBS! Jag har inte blivit sparkad och jag har inte slutat. Men man vet aldrig om man blir arbetslös om några år eller något. Bäst att alltid vara säker.

1 kommentar:

Anonym sa...

A-kassa? Har du blivit sparkad, pojk? :O För övrigt verkar din mamma gulligt dålig på datorer. Ungefär som när min kompis ringde och Robin fick förklara för henne i en timme om vad en genväg på skrivbordet är, och att man inte laddat ner en film när man sparat framsidan på dvdn på skrivbordet.