onsdag, december 10

Dalarna, Dalarna, Dalarna.

Sitter på golvet i köket. Joanna står och diskar, mamma vispar grädde. I kväll blir det kalas då söstra mi fyller år!! Fred (Joannas blivande make) ligger och bubblar.

Citat:
Joanna: Och ta fram rulltårtan också! Nu ska de äta bullar tills de dör!

Imorgon ska vi svänga förbi Rältagrisen (ekologisk restaurang/Pub) och köpa Farfars Rältakorv unikt för Rälta. Sen skall jag inhandla Leksands fäbodknäcke, det är mitt bidrag till julfesten på fredag. HB, tyvärr, jag hittar inget.

Såg min gamla mattelärare på tågstationen i Borlänge. Gömde mig. Annars hade jag råkat ut för... Tänk er Balibruden i Masjävlar, den rösten och den ljudnivån.

Vad hon nu heter: Men HEEEEEEEEEEJ Liiiiiiiinn!! Va kuuuul att se diiiig då! Vad göööör du nu för tiiiden???

Killen som har suttit fast i sin pocket de senaste 40 minuterna hade ramlat igenom träbänken. Nej, det fick inte ske. Så jag gömde mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

"Jag hade en elev en gång..."