torsdag, december 4

Kuk eller heroin?

"Hej! Din beställning är nu klar att avhämtas i vår butik. Välkommen! Scandinavian Photo AB"

Yes. Jag satte mig på tunnelbanan efter en dusch och lite kläder. Det sitter en man och kollar konstigt på allt och alla. Ja, mina misstankar stämde. Ett fyllo.

Fyllo: Svartskallar! fan, vad tittar du på, mummel mummel.

Jag tar upp lappen som jag skissat ned adressen till fotokungen på. Hm.. Hur uttalar man det här... Kocksgatan. Fan... Man kan ju inte uttala det Kooksgatan. Och verkligen inte Cocksgatan. Fan... Nej jag hoppar av vid Medborgarplatsen. Jag lär ju hitta den om jag går lite. Nej jag gör ju inte det. Jag frågar någon. Kåcksgatan låter ju ganska bra. Bara jag inte skulle stöta på någon englsktalande men det lär jag ju inte göra. Jag väljer mina offer väl innan jag frågar. Där, en mamma med barnvagn.

Jag: Ursäkta! Vet du var Kocksgatan ligger?
Mamma med barnvagn: Eh, hahaha, im sorry!
Jag: OH! eh, hehehe..... Sorry.

Fan. Pinsamt...

Nej, jag hittar ju inte. Barnbutiken Stockholm. Det låter pålitligt. Det ringer precis när jag kommer in i affären... Står och låtsas vara intresserad av skallerormar för 25 kronor.

Butiksbiträde: Ja?
Jag: Ja! Jag tänkte bara fråga om du vet vart Kocksgatan ligger?
Butiksbiträde: Hm... jag är ju inte från söder. Men gå ner där.
Jag: Tack!

Nu lär jag ju hitta. Nej... Fan jag gör ju inte det. Nej nu frågar jag första som kommer. Där kommer två stycken.

Personer: Que pasa la guinoa la tequila.

................

Jag ringer Malin på jobbet. Hon är alltid en räddare i nöden.

Jag: Hej Malin! Det var inget!
Malin: Hahaha
Jag: Jag skulle fråga om en gata, men jag står ju på den.
Malin: ha!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha, cockstreet!