tisdag, december 16

Ett skämt värt att skrivas



Kommer en spännande ny version av min presentationsbild sen. Så, world hold on. Medan jag åt i köket (brukar göra det framför datorn, men en kollega fick psykbryt) så satt jag och läste i en tidning som Elin tog med sig från en designbutik som ligger här i Sturegallerian.

Tidningen heter DEMO och jag tror jag håller i första numret. Hur som helst. Ramlade in på en sida som heter "Bäst i klassen -08" där de listar de bästa designprylarna i guess. Första plats är lådor. Byrålådor utan stomme för 28 000. Alltså va? Har funktion ingen betydelse längre? Ska man se det uteslutande som ett konstverk och inte använda skiten? Jag hoppas den är användbar. Annars är jag besviken.

Jag kikade längre ned på sidan. Hittar ett bord som heter Surface. Och om design ska vara så simpelt så tänker jag lägga kameran åt sidan och börja med det i ställlet. Det kan inte ha varit en jobbig tankeprocess. Om bordet inte har ett hemligt rum som man kan gömma sig i, i benet eller världens plattaste flatscreen på undersidan så är 440 000 kronor ett skämt värt att skrivas i Guinness.

Jag når inte siffrorna på höger sida av tangentbordet. Mina bröst är i vägen. Damn those tits.

2 kommentarer:

Anonym sa...

alla tycker olika saker om konst

Linn Stålberg sa...

Så klart. Och jag har den största respekten för det. Jag är ju konstnär själv. Men ett sådant bord för 440 000.